Notiuni De Baza Care Se Invata La Un Curs De Machiaj
Dupa aplicarea fondului de ten se imbraca
buretelul intr-un servetel si se tapeteaza toata suprafata tenului. Asa se absoarbe
grasimea sau ceara din fondul de ten.
Jocul de lumini si umbre
Umbra
Umbra ascunde, estompeaza, apropie,
micsoreaza. In general se folosesc fonduri mate, iar la nivelul ochilor se
aplica in pliul pleoapei, de la jumatatea ochiului catre exterior si uneori
spre arcada.
Lumina
Lumina scoate in evidenta,
lumineaza, pune in valoare, departeaza, mareste. In general se aplica pe arcada
in coltul intern al ochiului sau pe centrul pleoapei. Se tine cont de varsta
persoanei si de morfologia ochiului. Nu se vor folosi niciodata fonduri sidefate
la persoane in varsta si la persoane cu cearcane. Eventual doar pe arcada
ochiului, in rest numai nuante mate. La persoanele cu cearcane, fardurile
sidefate vor accentua cearcanele.
Cu ce putem realiza jocul de lumini si umbre
a) Farduri
cremoase si corectoare, se aplica dupa fondul de ten.
b) Farduri
sculptante, se aplica numai dupa aplicarea pudrei pentru ca au aceeasi textura
si nu lasa pete.
c) Fond
de ten inchis sau deschis.
La
nivelul ochilor se realizeaza jocul de lumini si umbre cu farduri compacte mate
sau sidefate, sau cu farduri pulbere.
d) Fardul
lichid, este lucios si metalic, este cel mai greu de aplicat, nu se integreaza
usor in machiaj. Se aplica numai cu pensula si este indicat sa se aplice la
baza pleoapei ca pe eyeliner.
e) Fardul
pudra wet and dry aplicat umed are o intensitate mult mai mare.
f) Farduri
lucioase compacte sau pulbere.
g) Sideful
paietat este la mijloc intre tenul mat si stralucitor, are un aspect lucios,
dar nu la fel de sclipitor ca unul stralucitor.
h) Creionul
contur da profunzime ochiului si il defineste. Este cel mai des folosit.
Mod
de aplicare: din coltul extern al ochiului, prin mici linii intrerupte pana ce se avanseaza spre coltul intern si se creeaza un contur. Niciodata nu se va lasa
creionul contur neestompat, ci se va aplica un fond de pleoape pudra de aceeasi
culoare cu creionul contor pentru a fixa creionul. A crea o linie continua si a
da profunzime ochiulu,i se va oferi un aspect mai intens pentru coltul extern al
ochiului. Pe
timp de zi nu se aplica fond si creion pe pleoapa inferiora.
i) Eyeliner
(tus, contur lichid). Cu varf de marker sau carioca este cel mai des folosit.
Tusul
crema este ambalat de oricine in sticlute de sticla si se aplica cu pensula
umeda. Este utilizat in general de profesionisti. Cel
clasic se foloseste cu pensula cu varf foarte subtire. Este utilizat de
profesionisti. Mod
de aplicare: se aplica pe pleoapa superioara o linie neintrerupta dinspre
coltul intern spre coltul extern depasind putin linia naturala a ochiului. Se
va incerca ca linia din coltul intern sa fie foarte fina, ingusta si sa se
ingrose progresiv spre coltul extern.
Jocul de lumini si umbre la nivelul ochilor
Penumbra,
se aplica pe pleoapa mobila, de la baza genelor in pliul pleoapei.
Umbra,
se aplica in pliul pleoapei cu miscari circulare in functie de morfologia
ochiului. Ochii trebuie sa fie deschisi pentru a nu exista delimitari intre
culori si pete inestetice. Trebuie sa fie o culoare mai inchisa decat penumbra.
Lumina,
se aplica pe arcada si in coltul intern al ochiului si de asemenea pe centrul
pleoapei in cazul unor anumite morfologii ale ochiului. Poate fi si mata si
sidefata.
Conturul, se aplica la baza genelor, dupa care se fixeaza cu fond de aceeasi
culoare. Se alica la inceputul machiajului, iar la finalul machiajului pentru
un plus de profunzime se poate aplica un eyeliner care poate fi negru sau maro.
Morfologia Fetei - Rectificarile
Fetei
Rectificarea
mandibulei
Se
aplica fond de ten inchis la culoare direct pe mandibula, se estompeaza prin
miscari circulare sau tapetare si apoi se fixeaza cu pudra.
Rectificarea fruntii
Se
aplica fond de ten inchis la culoare la filiera firului de par si in functie de
cat de inalta sau proeminenta este fruntea se va cobora cu fardul inchis. Daca
sunt proeminente la nivelul fruntii se aplica pe ele fond inchis la culoare dar
estompat foarte bine.
Rectificarea barbiei
Pentru
barbia lunga si ascutita se aplica fond inchis la culoare fix pe varful
barbiei. Pentru barbia dubla (gusa) se aplica fondul inchis pe gusa si estompat
foarte bine.
Rectificarea
nasului
a) Nas prea lat. Pentru nasul prea lat se aplica fond inchis pe partile laterale ale puntii nasului.
In functie de latime, fie pornim de la frunte, fie de la jumatatea nasului.
b) Nas lung si cazut. Pentru nasul lung si cazut se aplica umbra pe partea ce trebuie scurtata, iar baza
superioara va trebui desenata aproape dreapta, fara V marcat.
c) Nas deviat. Pentru nasul deviat se va aplica fond inchis pe deviatie insa nu urmarind deviatia
nasului, ci o linie dreapta. Daca nasul are cocoasa, se aplica fond inchis exact
pe ea.
d) Nas scurt. Pentru nasul scurt se aplica lumina pe puntea nasului pentru a-l lungi.
e) Nasul prea ingust. Pentru nasul prea ingust se aplica lumina pe lateralele nasului.
Tipurile fetei
Pentru
stabilirea tipului fetei se porneste de la volum si nu de la forma.
a) Fata plina
b) Fata scobita
Pentru
a stabili subtipul fetei se va tine cont de urmatorii pasi:
c) se da modelului parul pe spate, se pune o bentita pana la filiera firului de par,
se acopera chiar si urechile pentru a nu influenta volumul parului. Se vor da jos chiar
si cerceii mari.
d) se aseaza modelul in fata unei oglinzi si se face observatia in oglinda.
e) se face observatie din fata modelului si apoi din spatele lui.
f) se face observatie si din profil pentru a citi cat mai corect volumul
Dupa
acesti pasi se pot stabili subtipurile fetelor, respectiv:
Fata plina cu
mandibula proeminenta
a) Repere
- partea inferioara a fetei este lata, din fata are forma patrata sau
dreptunghiulara, din profil are barbie reliefata.
b) Caracter
exprimat - energie, vointa, loialitate, incapatanare si o anumita duritate.
c) Cheia
machiajului sau strategie - se ascensioneaza si indulceste, tusele si liniile de fond vor fi curbe si vor urca.
Se va pune in lumina partea superioara a fetei.
d) Blush umbra mod de aplicare - din exteriorul pometilor se curbeaza catre scobitura
obrajilor si pe colturile mandibulei pentru a o corecta.
e) Blush lumina - aproape de ochi in forma de triunghi cu varful in jos.
f) Machiajul
ochilor – conturul si fardul intinse alungit si ascendent sub forma de S intens
g)Spracene – sprancenele foarte ridicate catre tample
h) Buze – buzele mici si rotunde, voluminoase in forma de inima.
i) Coafura
indicata – volum pe lateral pana la nivelul obrajilor pentru a diminua latimea
si colturile mandibulei, iar spre barbie parul intins.
Fata plina cu obraji
rotunziti
a) Repere
– partea cea mai lata a fetei se situeaza la nivelul pometilor sau la mijlocul
fetei.
Din
fata forma aproape perfect rotunda, din
profil barbie retrasa, nemarcata.
b) Caracter
exprimant – gentilete, sinceritate, jovialitate, versalitate, tendinta spre
violenta si indolenta.
c) Cheia
machiajului sau strategie - se ascensioneaza si alungeste, tusele de fard vor fi oblice.
Cu cat liniile sunt mai aproape de vertical, cu atat fata va fi mai alungita.
d) Blush lumina – aproape de ochi, spre exterior in forma de triunghi cu varful spre
tample.
e) Machiajul
ochilor – fardul si conturul trase oblic ascendant.
f) Spracene – sprancenele intinse catre tample, ascendente.
g) Buze – buza inferioara sub forma de triunghi cu varful in jos, carnoase, pline, cu V-ul accentuat.
h) Coafura
indicata – par scurt si buclat, bombat in crestet, pentru a alungi fata si a-i accentua latura tinereasca. La
barbati se recomanda ciocul.
Fata
scobita poate fi:
Fata scobita cu
pometi nemarcati
a) Repere:
din fata forma alungita, din profil barbie lunga, uneori reliefata, nasul lung
si uneori cazut.
b) Caracter
exprimat – delicatete, noblete, interes marcant,
hipersensibilitate, incapacitate de efort fizic.
c) Cheia
machiajului sau strategie – se lateste fata si se taie inaltimea. Tusele de fard vor fi
orizontale. Se va pastra luminozitatea pe lateral.
d) Blush
umbra – se foloseste numai la un model tanar, orizontal sub pometi. Se mai
aplica pe frunte si barbie.
e) Blush
lumina – pe centrul pometilor, estompat orizontal.
f) Machiajul
ochilor – se alungesc orizontal si eventual se ridica putin, conturul si fardul
ajung la capatul dinspre tample.
g) Sprancene – sprancenele alungite, destul de drepte, eventual foarte putin frante.
h) Buze – buzele desenate cat mai orizontal, cu V-ul neaccentuat, comisurile putin ridicate.
i) Coafura
indicata – volum pe lateral, nu par scurt, macar pana la nivelul mandibulei.
Fata scobita cu
pometi proeminenti
Venusiana
- idealul de fata luminoasa.
a) Repere
– din fata forma de triunghi, din profil barbie delicata, nas delicat.
b) Caracter
exprimat – nervos, capricios, subtil, diplomat.
c) Cheia
machiajului sau strategie – fizionomia nu trebuie contracarata, ci accentuate.
Tip de fata ce-si pierde impresia de relaxare si echilibru in prezenta unui machiaj prea
accentuat si a tonurilor prea intense.
d) Blush
umbra – fie umbra sub pometi, fie sub barbie daca este ascutita.
e) Blush
lumina – fard luminos pe pometi, estompat cu miscari circulare.
f) Machiajul
ochilor – migdalati, de piersica.
g) Sprancene
– sprancenele sub forma de aripa franta.
h) Buze – buzele usor rotunjite, sa nu contrasteze cu fata.
i) Coafura
indicata – indicata orice coafura, indicat ar fi o taietura clara, cu o linie sobra.
Exista
si exceptia de la regula - fata plina dar si scobita.
Morfologia Ochiului
Ochiul rotund si proeminent
( ochi bulbucati)
Micsorare
si alungire.
Conturul ochiului – se traseaza o linie fina la baza
genelor superioare care se prelungeste prin ingrosare catre exterior. Se aplica creion inchis la culoare pe semiconjunctiva superioara si inferioara
pentru a diminua din rotunjirea si marimea ochiului.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – se aleg doua tonuri de nuante, una mai
inchisa care se va estompa pe intreaga pleoapa mobila (pentru a afunda) si
un fard luminos care se va aplica pe arcada si in coltul intern al
ochiului.
Pliul pleoapei (umbra) – se aplica un fard
inchis la culoare care se estompeaza la 45 de grade spre spranceana, dar si pe
o parte a pleoapei mobile.
Sprancene – sprancenele in nici un caz rotunde, se cauta sa se franga prin ridicare si alungire.
Ochiul afundat
Conturul ochiului – se subliniaza linia genelor
superioare cu o linie extrem de fina, se incepe de la jumatatea ochiului
catre exterior si se prelungeste foarte usor. Vom folosi pentru prima parte
a ochiului fie un creion alb, fie un fard alb deschis. Se va sublinia si linia
genelor inferioare si se vor crea la exterior doua linii paralele, iar intre ele se poate aplica un fard alb. Se potriveste un machiaj arabesc pentru un machiaj
mai pronuntat.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – se acopera intreaga pleoapa superioara cu un
fard deschis la culoare, iar in coltul intern si pe arcada chiar alb.
Pliul pleoapei (umbra) – se aplica fard
inchis doar in partea externa a ochiului.
Sprancene - se pastreaza forma naturala a sprancenelor, insa se penseaza la maxim pe dedesupt (pe arcada), pentru a degaja ochiul la maxim.
Ochiul drept
(coltul
intern si coltul extern se afla pe aceeas linie)
Conturul ochiului - se va sublinia conturul natural al
ochiului, ascensionand si urcand spre coltul extern.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) - fardul se aplica pe intreaga pleoapa mobila si se urmeaza traseul creionului contur si se urca usor catre tample.
Pliul pleoapei (umbra) – se aplica fard
intunecat, se estompeaza urcand catre tample.
Sprancene – se da o forma ascendenta usor ascutita, se face un unghi la doua treimi spre exterior.
Ochiul migdalat
(ochiul
ideal feminin, din ce in ce mai rar)
Conturul ochiului – se da o forma naturala, se deseneaza linia celor doua pleoape , se accentueaza forma ascendenta natural.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – fardul
se aplica foarte intens spre tample.
Pliul pleoapei (umbra) – se accentueaza cu
fard inchis, se estompeaza urcand spre tample.
Sprancene – sprancenele cat mai ascendente si cat mai frante.
Ochii
apropiati
Conturul ochiului – se aplica creion natur de la
jumatatea ochiului catre exterior si se evita sa se sublinieze unghiul intern.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – se aplica fard foarte deschis in prima jumatate
a ochiului si se coboara tot mai estompat catre nas.
Pliul pleoapei (umbra) – se aplica fard inchis la culoare doar in coltul
extern al ochiului si se prelungeste catre tample la 45 de grade.
Sprancene – Sprancenele se penseaza la inceputul lor, respectiv la
baza nasului.
Ochii departati
Conturul ochiului – se aplica creionul contur din coltul
intern al ochiului si nu se prelungeste niciodata spre exterior.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – se aplica fard mai inchis la culoare pe prima treime a ploapei chiar din coltul intern.
Pliul pleoapei (umbra) – umbra se aplica pe
intreg pliul pleoapei chiar din coltul intern si se estompeaza vertical catre
spranceana.
Sprancene – sprancenele se apropie cu o linie de
creion care depaseste putin punctul de plecare.
Ochii cu pleoape cazute
Conturul ochiului – se aplica o linie fina la baza
genelor, insa se va opri putin inainte de a se termina ochiul.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – se va acoperii pleoapa cu un fard neutru, bej
de obicei deoarece pleoapa mobila este practic inexistenta.
Pliul pleoapei (umbra) – se aplica un fard
inchis la culoare in pliul pleoapei, care se estompeaza drept catre
spranceana, fara a cobora catre pleoapa mobila.
Sprancene – sprancenele vor fi desenate crescator, ascendent, insa
fara a exagera pentru a nu crea un contrast foarte mare.
Ochii persoanelor mature (50-60 ani)
Se
machiaza la fel ca ochii cu pleoapa cazuta insa se evita a se folosii negrul si
gri.
Aplicarea fardului pe pleoape (penumbra) – nuante de bej.
Pliul pleoapei (umbra) – fard aproape de
culoarea penumbrei, mascara maro. Nu se folosesc farduri, se foloseste corector fluid
sau direct anticearcan, dar nu foarte luminos.